Försäljningsvillkor

Försäljningsvillkor

  1. Allmänna villkor
  2. Hur betalar jag?
  3. Vilka produkter kommer att skickas till mig?
  4. Hur skickar ni produkterna?
  5. Hur gör jag om jag måste reklamera en produkt?
  6. Transportskador?
  7. Hur mycket kostar frakt?
  8. Hur lång tid tar det att få en order expedierad?
  9. Kan jag ångra mitt köp?
  10. Vad händer om produkten inte finns i lager?

1. Allmänna villkor


Mikael Lindgren

Du måste vara registrerad kund och erhållit inloggningsuppgifter hos Färggossen för att kunna beställa varor i webbutiken.

Alla priser är exkl. moms och anpassade efter din unika prisprofil. Frakt tillkommer vid order under 2500/7000 se vidare under hur mycket kostar frakt.

Alla beställningar som görs över Internet är bindande. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt fel i pris och texter.

2. Hur betalar jag?


Ewa Andréasen, ekonomi. ewa@farggrossen.nu

Som kund hos Färggrossen har du alltid 30 dagars kredit efter godkänd kreditkontroll. Vi använder Swedbank Finans Factoring service vilka också sköter betalningsbevakning och skickar ut påminnelser och krav. En påminnelse kostar alltid 50:-

3. Vilka produkter kommer att skickas till mig?

De produkter som du har lagt upp på din order kommer att distribueras till dig. En produkt som inte finns i lager kommer det inte att gå att beställa. Om varan tagit slut vid expedieringen ber vi dig att beställa den igen. De flesta varor är förpackade i leveransförpackningar, t.ex. 3x3L men är prissatta styckvis..

4. Hur skickar ni produkterna?


Pelle Wåhlin, lager.

Vi skickar dina produkter med våra turbilar om du är kund utefter någon av våra linjer. Allt övrigt gods skickas med Schenker och i undantagsfall. Din beställning levereras vanligtvis samma dag eller senast dagen efter.

5. Hur gör jag om jag måste reklamera en produkt?


Helen Lindholm, helen@farggrossen.nu

Vid reklamation kontaktar du oss först för att få ett returnummer och fraktsedel. En kopia på fakturan, samt en förklaring till reklamationen ska alltid medfölja paketet. Paketet ska vara märkt med vårt returnummer. Reklamationen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd reklamation krediteras varan inom kort. Vara som kommer i retur utan att kunden har kontaktat oss för returnummer behandlas EJ.

Inga tapetreturer äldre än tre veckor godtas. Undantag finns om trycknumret fortfarande finns i vårt lager, då kan returer godkännas upp till fyra veckor efter leveransdatum.

Har du frågor om reklamationer eller behöver ett returnummer ringer du Helen Lindholm 0481-485 80 som är vårt växelnummer.

6. Transportskador?


Patrick Ledin, transportreklamationer. patrick@farggrossen.nu 0481-485 82

Synliga skador på godset ska anmälas direkt till distributören/turbilschauffören vid mottagandet. Därefter kontaktar du oss, så löser vi detta gemensamt.

7. Hur mycket kostar frakt?

Frakter med TURBILAR.

Vid order över 2500:- levereras varorna fraktfritt med våra turbilar där det är möjligt. För order under 2500:- debiteras 70:- för löskolli, 100:- för halvpall och 175:- för helpall.

Frakter utanför turbilsområdet sker med Schenker.

För fraktfri leverans med Schenker är lägsta ordervärde 7000:- (gäller inte farligt gods där tillägget för detta alltid debiteras samt Falu Rödfärg och helpallar med Golvskyddsprodukter där frakten debiteras till vårt självkostnadspris).  För order understigande 7000:- debiteras verkligt fraktpris. Då vi skickar gods med Schenker måste leveransadressen vara bemannad annars tillkommer extra avgifter för leveransförsök, avisering och eventuell magasinering. Dessa avgifter debiterar vi dig då vi fått Schenkers redovisning. Önskas Express- eller tidslossning debiteras extraavgiften för detta.

Tapeter levereras fraktfritt med Schenker eller turbil vid order över 6 rullar. För 5 rullar eller mindre debiteras 70:- i fraktkostnad. Gäller kunder med tapetavtal hos Färggrossen, kunder utan tapetavtal debiteras verklig fraktkostnad. Önskas annat fraktsätt debiteras verklig fraktkostnad -70:-. Fraktfrigränsen för tapeter kan ej kombineras med övriga produkter.

 

Alla priser exklusive moms.

8. Hur lång tid tar det att få en order expedierad?

Vi packar din order senast nästa dag efter din beställning är gjord.

9. Kan jag ångra mitt köp?

På tapeter har du alltid full returrätt upp till tre veckor efter orderdatum.

Brutna färger tas aldrig i retur.

Öppet köp kräver en obruten förpackning och ingen åverkan får finnas på produkten.

10. Vad händer om produkten inte finns i lager?

Om produkten är slutsåld kommer vi snarast att fylla på vårt lager. Vi ber dig då att återkomma till butiken.se för att beställa den vid ett senare tillfälle eller att du väljer en annan produkt.

Vi accepterar MasterCard VISA för säkra köp med 3D Secure-teknik MasterCard SecureCode Verified by VISA där betalningar sköts via Auriga ePayment